HUISKAMER VOOR DAK- EN THUISLOZEN IN ARNHEM

Bezoekers

HUISKAMER VOOR DAK- EN THUISLOZEN IN ARNHEM

NL ∨   EN >

Iedere dag zijn dak- en thuisloze mensen welkom in de huiskamer van Kruispunt. De deur staat open van 10:00 tot 13:00 uur en van 16.30 tot 19:00 uur.
Vanaf ongeveer 16:45 uur is er een warme maaltijd voor € 1,-.
Op zondagmiddag is Kruispunt gesloten.

Je kunt langskomen voor een maaltijd, warmte, een gesprek, internet, spelletje of gewoon even niks.
Kruispunt is een rustpunt voor onze bezoekers. Je kunt jezelf zijn, je hoeft niks. Even een warm dak boven je hoofd, een veilige haven. Iedereen is welkom.

We maken een praatje en bieden een plek om even te zitten.
Naar behoefte brengen we je met de juiste hulpverlener in contact. Samen zoeken we dan naar mogelijkheden en kansen voor groei, ondanks de moeilijke omstandigheden.

Onze medewerkers ontvangen dak- en thuisloze mensen bij de voordeur van Kruispunt. Soms moet je even wachten omdat de zaal vol met mensen zit.
‘s Ochtends is er koffie, thee en brood en ‘s avonds een warme maaltijd.
De gastvrouw/gastheer en de vrijwilligers zorgen dat de sfeer in de zaal goed blijft en dat alle werkzaamheden goed verlopen.

Er zijn pastores waar je terecht kunt voor een gesprek of doorverwijzing naar hulpverleners. Elke week hebben deze hulpverleners een spreekuur in Kruispunt.

Ongeveer 3x per maand is er op zaterdagavond een korte viering (christelijk-humanistisch). Daarna is er gratis soep en brood.

Kruispunt is een huiskamer voor dak- en thuisloze mensen en is alleen overdag geopend.
Kruispunt biedt geen nachtopvang of slaapplaatsen aan. Kruispunt kan ook geen slaapplaatsen of nachtopvang regelen.

Voor een slaapplaats kun je je melden bij Nachtopvang De Duif, in hetzelfde gebouw als Kruispunt. Je kunt meer informatie vinden op nachtopvangdeduif.nl >

Van maandag t/m vrijdag kunnen bezoekers een warme maaltijd krijgen voor 1 euro, op zijn vroegst vanaf 16:45 uur.

De maaltijden worden gekookt door de kookgroepen; de leden hiervan doen dit met veel plezier. Zij bepalen het menu, doen de boodschappen en betalen daarvoor. De kookgroepen bestaan uit vrijwilligers van verschillende kerkelijke en maatschappelijke organisaties en serviceclubs uit de regio.

Kom je uit Oost-Europa en heb je hulp nodig, omdat je geen baan of huis kunt vinden? Wil je terug naar je land en heb je daarvoor niet genoeg geld?

Dan kun je contact opnemen met Stichting Barka.
Dit contact kan ook in Kruispunt worden gelegd. Op dinsdag houden de medewerkers van Stichting Barka spreekuur in Kruispunt.

Kruispunt kan helaas niet bemiddelen bij werk en/of huisvesting. Wel kun je de telefoon en computers in Kruispunt gebruiken om werk of een huis te vinden. Tijdens de openingstijden staat koffie of een maaltijd voor je klaar. Kruispunt is zo ook een rustpunt voor Oost-Europese mensen.

ENGLISH >

Gastvrouwen en gastheren
7 gastvrouwen/-heren zijn er om beurten tijdens de inloop. Zij ontvangen de bezoekers en regelen ook de taken van de vrijwilligers, en zijn in dienst van Kruispunt.

Pastores
Er is meestal een pastor aanwezig tijdens de openingsuren. Dat zijn Pieter van der Toorn en Nienke van Ittersum. Zij bieden hulp, informatie of gewoon een gesprek. Een gesprek over zingeving kan ook helpen om structuur en steun te bieden; een bepaald geloof dringen zij niet op.

Vrijwilligers
Er is altijd minstens één vrijwilliger aan het werk tijdens de inloop. Zij zetten koffie, doen de afwas en andere taken in de keuken en aan de bar.
Er zijn veel mensen die vrijwillig meehelpen bij Kruispunt. Zonder het werk dat zij elke dag doen, kan Kruispunt niet bestaan.

Stagiaires
Regelmatig zijn er stagiaires bij het Kruispunt. Dit zijn middelbare scholieren die hun maatschappelijke stage vervullen en studenten die onderzoek doen of ervaring opdoen voor hun opleiding tot geestelijk verzorger of hulpverlener.

Bestuur
De bestuursleden komen regelmatig langs; zij voelen zich zeer betrokken bij Kruispunt.

Dinsdagochtend: Stichting Barka (voor arbeidsmigranten uit Oost-Europa).
Woensdagochtend: hulpverleners GGD.
Donderdagochtend: verpleegkundigen van de GGD.

Deze hulpverleners zijn er meestal tussen 10:30 uur en 12:30 uur.

De pastores kunnen ook buiten deze spreekuren contact opnemen met de hulpverleners.

Kruispunt maakt zich op voor kerst
kruispunt-icon-dbl_rgb-1.png

Spoorwegstraat 13   6828 AM Arnhem   026-4433072