HUISKAMER VOOR DAK- EN THUISLOZEN IN ARNHEM

Help mee

HUISKAMER VOOR DAK- EN THUISLOZEN IN ARNHEM

U kunt iets betekenen voor de dak- en thuislozen in Arnhem! Stort eenmalig een bedrag of word donateur. Kruispunt heeft de ANBI-status!

Stichting Kruispunt in Arnhem is geheel afhankelijk van subsidies en giften. Wij hopen ook op uw financiële steun. Help ons om de leefomstandigheden van dak- en thuislozen in Arnhem en omgeving te verbeteren!

De gemeente Arnhem subsideert een deel en vele donateurs steunen en motiveren ons. We zijn een oecumenische stichting (sinds 1995) en krijgen soms donaties van kerkgemeenschappen. Het is ieder jaar passen en meten om de exploitatie rond te krijgen, er is altijd een tekort. Daarom zoeken we aanvullende fondsen en nieuwe donateurs. We kunnen niet zonder!

Word donateur!
Het schenken van een bedrag kan eenmalig, periodiek of bij testament. Kruispunt heeft de ANBI-status.

Stort een bedrag op onze rekening t.n.v. Stichting Kruispunt te Arnhem NL85 INGB 0007 2357 57
Als u zich voor 5 jaar of meer verbindt als donateur, kunt u giften aan Kruispunt 100% aftrekken (kijk bij het kopje ANBI).

Uw giften aan Kruispunt zijn aftrekbaar! Stichting Kruispunt is namelijk door de Belastingdienst erkend als een ANBI, een Algemeen Nut Beogende Instelling. Uw giften zijn door onze ANBI-status aftrekbaar (boven 1% van uw drempel-inkomen). En als u zich voor 5 jaar of meer verbindt als donateur, kunt u giften aan Kruispunt 100% aftrekken. Als u zich wilt verbinden, vul dan een machtigingsformulier in. U kunt uw machtiging eenvoudig weer intrekken, u zit nergens aan vast. U vindt dat formulier via deze link naar de website van de Belastingdienst

Kruispunt kan niet bestaan zonder het werk dat vrijwilligers elke dag weer uitvoeren. Tijdens de inloop voor bezoekers werkt er altijd minstens één vrijwilliger. De taken bestaan uit het zetten van koffie, het doen van de afwas en andere keukenwerkzaamheden in onze open keuken en aan de bar. Tijdens het uitvoeren van deze taken is er veel interactie met de mensen die Kruispunt bezoeken. Dat kan zijn in de vorm van een praatje, een grap, maar ook wel eens met een grote mond. Vrijwilligers moeten daarom best sterk in hun schoenen staan.

Vrijwilligers dragen nooit de eindverantwoordelijkheid voor het reilen en zeilen in de zaal. Die ligt bij de gastheren, gastvrouwen en pastores; zij nemen beslissingen om de sfeer in de zaal optimaal te houden. Omdat ze daar soms hun handen aan vol hebben, is het fijn dat vrijwilligers zoveel mogelijk zelfstandig kunnen werken.

Vrijwilligerswerk in Kruispunt is vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Vrijwilligers zijn hard nodig om Kruispunt draaiende te houden; het is belangrijk dat wij op vrijwilligers kunnen rekenen. Maar er is wel wat flexibiliteit mogelijk in het rooster, in overleg met de gastvrouwen, gastheren en pastores kan er veel.

Het werken als vrijwilliger levert je een andere blik op onze samenleving op. Je komt in contact met mensen die je in je dagelijkse leven meestal niet tegenkomt. Mensen die andere verhalen vertellen over zichzelf en de Arnhemse samenleving dan ‘de gebruikelijke’ verhalen. Mensen die vertellen over de soms verre landen waar zij vandaan komen. Het werk in Kruispunt is verrijkend. Natuurlijk is het ook fijn praktisch werk, waarin je je handen uit de mouwen kan steken. Het geeft een goed gevoel om bezoekers met een glimlach een kop koffie te geven en een schone keuken en bar achter te laten.

Van vrijwilligers vragen wij een open houding, relativeringsvermogen en een warm hart voor mensen. En die sterke schoenen. Je kan zelfstandig werken. Leeftijd en ervaring met dakloze mensen is minder van belang.

Mocht je belangstelling hebben in vrijwilligerswerk in Kruispunt, bel dan naar: 026 – 443 30 72 of mail naar: info@stichtingkruispunt.nl
Tijdens een kennismakingsgesprek zullen wij je meer vertellen over Kruispunt. Dit gesprek is ook bedoeld om van jouw kant en van onze kant te kijken of vrijwilligerswerk in Kruispunt bij jou past.

Wilt u kleding, voedsel of praktische zaken schenken, bel dan naar: 026 – 443 30 72 of mail naar: info@stichtingkruispunt.nl

Van maandag t/m vrijdag kunnen bezoekers een warme maaltijd krijgen voor 1 euro. De maaltijd wordt op zijn vroegst geserveerd vanaf 16:45 uur.

Kookgroepen bereiden de maaltijden. De leden van de kookgroepen doen dit met veel plezier. Zij bepalen het menu, doen de boodschappen en betalen die.
De kookgroepen bestaan uit vrijwilligers van verschillende kerkelijke en maatschappelijke organisaties en serviceclubs uit de regio.

In 2023 werd er in Kruispunt gekookt door:
Arni Janssen
Arno Gouweleeuw